5 schopností, ktoré musí mať dobrý web copywriter
Nie je tomu tak dávno, kedy stačilo, aby boli texty na webe len čitateľné. Časy sa však zmenili. Dnešní návštevníci webových stránok, ale aj ich majitelia, a samozrejme aj Google, chcú omnoho viac. Chcú texty, ktoré sú kvalitnejšie, originálnejšie a kreatívnejšie. Texty, ktoré dokážu aj obyčajnú tému premeniť na niečo zaujímavé a hodnotné. A týmto požiadavkám sa musia prispôsobovať aj schopnosti web copywriterov. Čo musí dokázať, prípadne aké schopnosti musí mať, súčasný web copywriter?
- Musí vedieť dobre písať.
Samozrejme, to je predsa základná požiadavka na web copywritera. Čo to ale znamená? Aj v dnešnej dobe nájdete na webe texty, ktoré majú množstvo gramatických chýb. To by sa určite nemalo stávať, pretože takéto články pôsobia nedôveryhodne. Web copywriter teda musí ovládať pravopis a gramatiku na jednotku. Mal by mať bohatú slovnú zásobu, aby jeho texty neboli neustále o tom istom.
- Musí byť zvedavý!
Nikto nie je taký dokonalý, aby dokázal písať o akejkoľvek téme. Ani ten najlepší web copywriter. A preto k jeho zručnostiam patrí aj schopnosť robiť výskum. Copywriter si o zadanej téme dokáže zistiť ohromné množstvo zaujímavých informácií, z ktorých čerpá pri písaní textu. Mal by byť teda dostatočne zvedavý, aby čitateľovi dokázal priniesť relevantné a hodnotné informácie.
- Musí mať schopnosť vytvoriť čosi nové aj zo starého.
Copywriter sa pri svojej práci musí často popasovať aj s mnohokrát opakovanými témami. A vždy napísať niečo nové, čo tu ešte nebolo. Aj z nudných tém by mal dokázať vytvoriť pútavý text. Práve to býva kameňom úrazu mnohých copywriterov. Tí skúsenejší si však dokážu poradiť aj so sto krát opakovanými témami.
- Musí vedieť pochopiť čitateľa.
A vžiť sa do jeho kože. Aby ho však mohol pochopiť, najprv ho musí spoznať. Dobrý web copywriter teda pred tvorbou textu najprv spozná cieľovú skupinu, ktorej sa bude svojim textom prihovárať. Obsah textu vždy prispôsobuje potrebám publika.
- Musí písať s empatiou.
Ak chce napísať niečo, čo predáva, musí sa dotknúť čitateľa na jeho emocionálnej úrovni. A práve tu sa prejaví to, ako sa zoznámil so svojou cieľovou skupinou. Po tom, čo spozná jej požiadavky a záujmy, dokáže sa cieľovej skupine prihovoriť tak, aby „zahral na city“ a vyvolal akciu.
Máte pocit, že práve váš web copywriter tieto vlastnosti nemá a jeho texty nie sú také, ako by ste si predstavovali? V tom prípade je najvyšší čas na zmenu. Naši web copywriteri pre vás napíšu kvalitný text, ktorý bude uverejnený v sieti magazínov Blueinfo. Povedzte nám, čo chcete a my to pre vás napíšeme!